Nem tudom az eredeti forrását, én a facebookon láttam egy anyukánál. Kihagyhatatlan. Én végig nevettem:
"Definíció
Az ősanyák azok a családcentrikus nők, akiket nem a papamacihoz való
ragaszkodás, hanem a szüléssel együtt járó hormonháztartás-változás
billent át visszafordíthatatlanul egy furcsa állapotba, ahonnan évekkel a
szülés után sem térnek vissza. Kicsit olyanok, mint amikor ufóinvázió
van az eldugott amerikai kisvárosban, és a lakók azon része, aki még
embernek látszik, de már ufó, felismeri a többi ufót a tejbárban meg a
szatócsboltban, és odabiccent nekik, hogy tudja ám, hogy ufók. Vagy hogy
ősanyák. Félreértés ne essék, engem is anya szült, de ahogy a
legtöbbünk esetében: ő nem őrült bele.
Önképzés és mások oktatása
Az ősanya áldott állapotának első perceiben már alternatív szülési
lehetőségek után kutat. Ő tudja magáról, hogy jobban szül, de kell, hogy
mások is lássák. Ahogy a hormonok elöntik, leáll a hajfestéssel,
visszatér a természethez, illetve Természet Anyához, hiszen rövidesen
névrokonok lesznek. Rádöbben, hogy az élet értelme a szaporodás (tehát
véletlenül sem a feltétele, hanem az értelme). Az első gyermekáldás
alkalmával természetesen lányt szül, pontosabban egy kis ősanyát. Csak
minden 2n-edik szülés alkalmával tud fiút.
A születendő
csöppség részére azonnal nevek után kutat. Ha a természetbe vonulás
előtt legalább felhasználói szintű számítógépes ismeretekkel
rendelkezett, akkor Excelben szűri le előbb a kereszténység előtt is
létező magyar neveket, hiszen magyarok vagyunk, vagy nem? Esetleg
melléjük veszi a Conan a barbár bármelyik epizódjában felbukkanó női
szereplők neveit, majd ezeket az utolsó 5 év névadási adatai alapján
növekvő sorrendbe rendezi. A legritkábbat, ami leginkább egy indonéz
sziget vagy egy gyógyszer (jó esetben kúp) nevéhez hasonlít,
kiválasztja, a listán szereplő következő három nevet pedig megjegyzi,
hogy majd más anyukáknak ajánlhassa.
Ajánlja. Te sem
akarhatod, hogy összetévesszék a gyereket kezdetű érvelését önmagával
kicsit vitatkozva azzal zárja, hogy ilyen különleges névvel viszont
fontos az első benyomás. Amelyet természetesen a megfelelő nevelés
garantál, ehhez terhességének ötödik hetére beszerez a világon minden
tudást, és a fennmaradó 35 hetet ennek továbbadásával tölti. Megtudhatod
tőle, hogy a második trimeszterben csak piros ételeket szabad enni, a
talpad idegvégződésein át minden fontos szerved elérhető, de ő mondjuk a
fülcimpádon keresztül is tudja, ha akarod, megmutatja. (Nem akarod.
Megmutatja.) Közben folytatja, nem jó, ha csuklasz, minden csuklásnál
lecsöppen egy vér a szívedről, rá a gyerekre, vagy mittudomén hová. Alul
már nem esik ki, azt biztos. Nem kedvelik a biológiai megközelítést,
magát a „terhes” szót sem, hiszen a gyermek nem teher, hanem Isten
ajándéka. Az állatorvosi megközelítést sem kedvelik, azaz a vemhesség,
ellés és tőgy kifejezéseket ne használjátok a közelükben, illetlenség.
Szóhasználat és kényes témák
A „gyerek” szót soha többé nem mondják ki. SOHA. Csak azt, hogy
gyerMek. Minden olyan szót előnyben részesítenek, amelybe ezt bele lehet
magasztoskodni: kismedence helyett gyermekmedence. Játszótér helyett
gyermekjátszótér. Gyakorlatilag minden óvintézkedést megtesznek a
szóhasználat tekintetében arra az esetre, ha urambocsá' a kisjézust
szülnék meg, hogy utána ne érhesse szó a ház elejét, amiért nem
viseltettek kellő tisztelettel iránta.
Habár egy részüktől
korábban maximum azt tudtad meg, hogy ők ugyan nem szopnak*, mert az
közönséges és megalázó, ahogy gömbölyödnek, egyre többet hallod, hogy
mennyire jó Vincével, most kipróbálták hason is, csak előtte
díszpárnákból ki kellett zsaluzni egy inverz terhes nő alakú öntőformát.
Sokkal nagyobbakat élvez, és kipróbálták a popószexet is, hátha így
rugalmasabb lesz az altája, és ezzel elkerülik a gátszakadást. (Nem
kerülik el.)
Legitimációt érez arra, hogy a korábban szűk
barátnői társaságban kitárgyalt témákat akár szülei, nagyszülei, és
főleg vadidegen, életük hátralévő részében eredetileg még néhány
alkalommal kúrni tervező férfiak társaságában hüvelyi higiéniáról,
irrigációról, placentáról, nyákdugóról beszéljen, esetleg mutatja is,
hogy mindezek nagyjából hol találhatók – amit elnézek, férfitársaim
évszázados nyilvános faszigazgatásainak büntetését a kollektivitás
szellemében vállalom.
(*: faszt)
Szülés és vonzatai
Na érjünk el oda, hogy megellik. Eljő az evangélium ideje, kijön a kis
Sándor (végül ezt választotta, mert női névben különleges). Hónapokig
tartó vívódás ér ezzel a végéhez, melyben először az otthon szülés,
aztán a fürdőkádba szülés, majd az otthoni fürdőkádba szülés merült fel
lehetőségként. A védőnő kiguglizása után kiderült, hogy vannak bábák is,
majd dúlák következtek, végül 1-2 katmandui sámán. A megfelelő
weboldalak magyarra fordíttatása után felmerült a vízbe szülés mellett a
szentelt vízbe, vagy egyenesen Isten ölébe szülés, vagy egyből
diplomaátvevő talárba, igazgatói karosszékbe beleszülés, az jó ómen.
Az ősanyák nem tudják előre, de én igen, hogy végül mégis csak a
kórházi szülés mellett maradnak, hiszen ez TB-re ingyen jár, nem azért
fizetek ennyi adót, hogy másra költsék (közös teherviselés és közjószág
teljes meg nem értése). Természetesen itt két beikszelhető extra marad,
az egyik az apás szülés (amit ő papás szülésnek hív), a másik a
videokamerázás. Ezt beikszeli. Sándor születése után a gerlepár egymást
már csak anyának és apának hívja, amelyre való rászokás egy esetleges
(és szomorú) gyerMekhalál esetén nem fogja megkönnyíteni együtt
maradásukat.
Innentől kezdve a piros ételt kell enni jellegű
tézisek új sora jön, de immáron a gyermekre vonatkoztatva. A társaságban
eddig kellemetlenül forgatott szex témát (hiszen többé jóformán nem
szexel) felváltja a szoptatás. Nagyon bedagadtak a bimbóim, az egyik
kicsit ki is sebesedett (WTF!). Ide tartozna az is, hogy nehezen jön a
tejem, valamint az ehhez kapcsolódó üvegfúvási műremekek bemutatása, DE
ez nem kerül szóba, hiszen az ősanyának mindig van teje. Természetesen
jut apának és anyának is belőle. Sándor hagy. Isszák, mert ez
természetes, nem találnak ebben semmi kivetnivalót. Egy mondat közepén
előkapja az egyik mellét, amelyen a diszkréció jegyében falatnyi kis
mellbimbóját figyelmességből 14 centi átmérőjű zalahús vagy parizer
takarja. Nem csoda, hogy a gyerek mellészopik. Mindezt a korábban
említett félidegen férfiak és nagyszülők társaságában.
Szembesíti az elbotlott anyákat
A vendéganyukák, akik egyenként és együtt is több gyereket neveltek fel
és járattak egyetemre, itt megtudhatják, hogy mindent az elejétől fogva
teljesen rosszul csináltak. És minden rendben a gyerekkel? – kérdezi,
mert az ő tudása és jósnője számításai szerint már életben sem kéne
lennie annak, aki előbb tudott beszélni, mint úszni, első három évében
nem vitték fel 6000 méterre és nem lakott legalább egy hetet egy kőszáli
sas fészkében. A rossz anyukák nem jól reszelték/darálták le a
zöldséget, és eleve nem jó zöldséget, így nem indul meg a fogzás, az
ínyzés, és egyéb, korábban felelőtlenül gusztusosnak vélt testrészek
fejlődése. A gyermeknek értelemszerűen fogacskája, hajacskája van, meg
kakikája, pisikéje. A bébikre ez nem vonatkozik, a gyerekek szara a
bilikorszak alatt a legbüdösebb, ezt és kizárólag ezt nevezi a magyar
nyelv „kakának”, á-val a végén. Pólyások és kamaszok csak simán szarnak.
Az ősanyának ez ügyben „csupán” a pelenkákkal szemben van averziója. No
nincs szó ápolatlanságról, a társadalmi együttélés szabályait betartja,
csak ő a szükséglet-kommunikáció híve: ő ugyan nem pelenkázza. Majd
látja a gyereken, ha kell neki. Olyankor felkapja, és kiviszi a teraszra
és eltartja messzire. Egy erről szóló dokumentumfilm néhány jelenete
alatt 3x szart a parkettára ugyanaz a gyerek, tehát még kicsit under
construction ez az évezredes módszer. De majd elkészül! A demokrácia sem
tökéletes, csak annál jobbat még nem találtak ki. Ugyanezek az anyukák
legalább 3, de – a józanész határain belül – maximum 27 éves korukig
szoptatják mindhárom gyereküket.
Viselkedése falkában
Az ősanya ismer más ősanyákat, és alig várja, hogy most, hogy túl van a
szülésen, megnézzék együtt az arról készült videóját. Jól láthatjátok,
ahogy Sándor kijön a vaginámon kezdetű narrációja 80 perces, mely reklám
nélkül megilleti, hiszen ő is végignézi minden hónapban a többiekét.
Együtt megállíthatatlanok. Baba-mamával kezdődő kifejezéseket találnak
ki, de nem olyanokat, mint a jóga (jógázik a másfél éves gyerek, erre
varrjál gombot), hanem baba-mama adóbevallás, baba-mama tudatos vásárlói
tréning, meg ilyenek. Míg más kismamák megvalósítják életük álmát, vagy
bepótolják a kihagyott tanulnivalót, ők a gyerek mellett kis
csoportokba szerveződve járják a művházakat, és terjesztik az
ősanyaságot, például babahordozást tanítanak hónapokig, évekig. Végül
már nagyon jól tudnak babát hordozni. Közben kis kézműves foglalkozások
keretében az emlékbe eltett elhalt méhlepényből és bababüfiből
készíthető kegytárgyak alkotását sajátítják el."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése